Forum
TillbakaInfo om utlån av SI-enheter SCC maj-juni och 25-manna (24 sep - 16 okt) |
---|
Vi har fått två separata frågor från OK Södertörn som, i egenskap som ansvariga för sekretariat vid SCC (förberedelser innan 18/5, 24/5, 1/6) och 25-manna (behov mellan 24/9-16/10), vill låna vår Sportident-utrustning. Exakt när City Cup behöver enheterna får vi reda på inom kort, men det kan högst troligt krocka med Motionsorientering vi har den 12 maj, dvs veckan innan SCC etapp 1. Har förvarnat dem om detta. Om vi själva behöver delar av vår SI-utrustning för något riktigt viktigt under dessa perioder för SCC resp. 25-manna, please speak out now! Om inga bra skäl övertrumfar så kommer Södertörn att få låna allt som vi kan låna ut, för att sedan sålla bort enheter som kanske inte har tillräckligt bra batterikondition. Vi är ju själva halva parten av SCC ihop med Södertörn och ifråga om 25-manna ser jag inga krockar med våra interna arr. i nuläget. IT-gruppen är meddelad fler detaljer kring lånebehovet, och den här förvarningen är till för er andra som kanske har planer som inte bubblat upp ännu. Magnus MagnusA 24 apr 2022 |
Svar (10 st) |
---|
Skickat mail till dig, Magnus! Jan Falk ordnar skolorienteringar följande dagar i maj. 12, 17, 18, 19 och 20. V v ta kontakt med Jan F |
5 & 17 maj är det Ungdomsserien också där vi förhoppningsvis har många yngre förmågor som vill vara med och behöver låna våra egna SI. |
Hej, håller med Tina. Antar att det är enheter vi lånar ut och inte SI pinnar, dom behöver vi både nu och i höst. |
För City Cup: SI-enheter till kontroller, sträcktidsskrivare - de stora, samt avläsningsenheter och ROC för mellantider. Inga SI-pinnar. För höstens 25-manna är det likvärdigt behov. SI-pinnarna behövs - om vi summerar ungdomar, skolor, motionsorientering, XTreme - följande datum under två intensiva maj-veckor: 5 maj, 2 aktiviteter - Motionsorientering, U-serie (Kairobadet, 18:30) 10 maj, XTreme 12 maj, 2 aktiviteter - Skol, Motionsorientering 14-15 maj, Sommarläger Ågesta 17 maj, 2 aktiviteter - Skol, U-serie (Grönsta, 18:00) 18, 19, 20 maj, Skol Det var oväntat tight där... Hur logistik och fördelning klaras ut för pinnarna får vi inblandade klura på. Eventuellt behöver SIK låna in/hyra pinnar (av Solna?). Jag vet inte om SCC hyr pinnar från ex.vis StOF och/eller Sportident (troligen...), men det visar sig. |
Oj, det var många synpunkter. SI-pinnarna - jag brukar hämta dom i MG kvällen före arrangemanget. Pinnarna är sen insamlade senast klockan 16 och återbördas då. Kollade idag och det fanns inte ens 40 stycken!? SI-enheterna. Vi delade upp dom för i två grupper. Gamla enheter 41-minst 45 samt de fyra nödvändiga. Den andra och större gruppen är de nya och mindre enheterna också 41- Jag använder de gamla nr 41-44. Sen använder jag StOFs skrivare, som sen en tid finns i MG. Skrivaren har jag på långtidsmål. Jag använder också 18 kontrollstativ och 16 skärmar. Om vi har slut på de stora skärmarna kan jag klara mej med små. Vad gäller SCC så använde vi dra t o m 2019 OKS SI-enheter. |
Jag lämnade tillbaka 5 SI-pinnar nu ikväll. |
Jag tycker att vi ska köpa fler SI-pinnar till sektionen. Dels för att det tydligen försvunnit en del, dels för att vi ska kunna arrangera UrsvikXtreme, Motions-OL mm utan att oroa oss för om vi pinnar så det räcker. Vem beställer? |
Bra med olika infallsvinklar här. JanF, du menar förstås nr 31 till och med 44 eller 45, men vi förstår att du behöver upp till ca 15 st förutom töm check start mål. Vi har återbördat lila pinnar som vi tillfälligt lånade ut din lånade StOF-låda. SI-pinnarna är svåra att hålla reda på. Idag har vi i MG inventerat till 20 st grönvita i "bagen" och 23 st röda i "fiskelådan". Mårten tog med dem hem för att fixa inför XTreme 26/4. Om Tina var i MG efter kl 2030 så kan vi lägga till 5 st grönvita utöver de 20 ? De grönvita har under de senaste åren varit ca max 40 st, med avdrag för borttappade pinnar. De röda har vi också tappat många av men vi har också "stulit" eller fått in helt andra röda pinnar än de vi blivit av med. Nollsummespel. Lite irriterande eftersom vi från början hade schysta nummerserier vid inköp så det var enklare att ha koll i början av sportident-eran, faktiskt ;-) men funktionärer med dålig syn vid tillbakalämning såg helt enkelt för dåligt och på den vägen är det... Fler SI-pinne inköp? Ja. Det kan vara dags att hitta en ny bra nummerserie, och grönvita...? - De grönvita vi har idag är SI-card 9. De gick tidigare att få med snygga nummerserier... - De röda är övervägande SI-card 5. De motsvaras idag närmast av SI-card 8. Se sidan: https://www.sportident.se/11-loparbrickor De små kanske råka tappa en SI eller har lov att långtidslåna och som sen hittar tillbaka till oss, vid senaste 25-manna var ett det en direkt nedgång men jag vet sedan inte om alla SI kom tillbaka från den touren något senare. Ovana deltagare t.ex. vid motionsorientering kan glömma att pinnen ska lämnas tillbaka, så vi får speja och hålla ögonen öppna så att vi tillbaka alla. Vi själva kan också missa att bokföra "lånebricka" vid utlån/tidtagning så att vi inte är säkra på om deltagaren har en av klubbens röda pinnar, ty de grönvita är ju mycket lättare att känna igen som SIK:s pinnar :-) Den som "delar ut" pinnar har ett ansvar att "samla in", helt enkelt. |
Grön/vita är snygga! |
Jag kan donera 1 eller 2 pinnar till klubben så de ”återvinns” på bästa sätt för klubben. Någon fler? |