Forum
TillbakaAktiviteter denna veckan (25/4 - 1/5) |
---|
Hej, massor av fina resultat i helgen, bra lopp av Matilda på natt SM och flera vinster i UP (D14 Alice, D12 Ida och D10 Ester) och andra tävlingar i Stockholm och Uppsala. Denna vecka fullt program med säsongstart för Xtreme, motions OL och utegympa (18.00) på måndag. Skynda också att anmäl er till nästa helgs tävlingar, Tullinge Hågelbydubbeln med UP på lördag. Eftersom ändringar kan komma att ske med kort varsel önskar vi att ni håller er uppdaterade här via forumet. Mån 25 april 18.00 Ursviksskolans gård, utegympa (OBS tiden). Tina leder oss i vårens första utepass. Tisd 26 april Ursviks Xtreme, spring 4.5km, 7.5km eller 15km. Fristart mellan 17.30 och 18.30. Gå gärna in på Xtremesidan och anmäl er. Vi kör en löpgrupp 18.15 (elljusspår) för dom som som inte kör Xtreme 18.15 Skogskul och Fart&Fläkt samlas på ängen Tors 28 april Motions OL, årets första. Start från 17.00. Ungdomsgrupperna kör Motions OL denna veckan. Samling motionsgården 17.30. Finns några teknikträningar extern för dom som vill köra själva (Kärsön, Skavlöten). Hörnav er om ni vill ha kartunderlag för utskrift. Vuxenkursen kör också motions OL, samling motionsgården 17.30. Lör 30 april Hågelbydubbeln medel, Tullinge arrangerar. UP. ordinarie anmälan 24 april. Sön 1 maj Hågelbydubbeln medel, Tullinge arrangerar. ordinarie anmälan 24 april. Nästa vecka viktig vecka med Tiomila i Örebro och ungdomsserien Torsdag (Väsby arrangerar från Kairobadet). Vi hoppas på alla ungdomar till ungdomsserien. Tiomilalag och info börjar komma under veckan. Var beredda!!! Restriktionerna är borta men vi får fortsätta vara försiktiga och hålla avstånd. Kom ihåg tvätta händer och absolut inte träna om man känner sig sjuk. Nu kör vi! Bengt Svensson 24 apr 2022 |
Svar (11 st) |
---|
eventor strular ikväll. Tullinge har förlängt anmälan tills måndag kväll. |
Premiär för Utegympan vid Ursviksskolan/MG ikväll kl.18. Ta med ett gummiband och en matta/liggunderlag om du önskar och KOM! Knäkontroll/styrka är önskat denna gång, men även överkroppen ska få sitt :-) |
Tisdag -- lite ledarproblem ikväll så först och främst för alla Xtreme!! De yngre kan med fördel springa 4.5km. Om man är yngre kan man vara med på Fart&Fläkt även om man är 13 eller 14. Bengt är snuvig och ska inte träna och Fredrik kommer köra 15km men kan förhoppningsvis köra igång dom som vill. Kör man egna intervaller rekommnderar vi backar + 1 och 2 minuters på elljusspåret. |
Jag tar gärna en fil för träning på Kärsön till torsdag. |
Ronny N, du har Kärsön-övningen på din mail. MVH Fredrik J |
Tisdag - Bra kämpat av alla som sprang UX #1. Bra arrangerat av alla som hjälpte till att fixa UX #1, tack för det. Sedan blev det lite trist för er som kom till MG för att springa intervaller, och det fanns ingen som höll i intervallerna. Tyvärr hade TRUNK ingen möjlighet igår, och det var ingen annan heller som räckte upp handen. Så blir det ibland. Jag förstår att luften gick ur en del. Mitt råd, läs på Forumet innan träning om det är några sena förändringar så blir det färre överraskningar. Och till en annan gång, om TRUNK uttryckligen ber om hjälp, så är förstås alla välkomna att steppa in och hjälpa till. MVH Fredrik J 076-115 36 42 |
Påminner om att Sundbybergs Idrottsklubb har sitt 130 årsmöte ikväll. Platsen är Milot! Förutom att hantera 2021 (verksamhet/ekonomi), budget/planer mm för 2022 samt välja ny styrelse mm så kommer förslag om medlemsavgiften, grafiska profilen, ekonomisk hantering (swish & eget kapital), medlemskap i nya förbund och nya medlemskategorier att diskuteras och beslutas. Men först ska välförtjänta aktiva och ledare hyllas. I vårt fall kommer Ingrid Johansson, Maja Falk, Adam Evred och Manfred Levin att få ungdomsidrottsstipendium från klubben. Från kamratföreningen Gamla SIK-are kommer Liselott Kihl få deras stora ledarpris ("nobelpris") samt Bengt Svensson få ett ledarstipendium. Vill du vara med? Kom till Milot, Milstensvägen 52 i Stora Ursvik. Samling kl 18.00 mötet startar 18.30. |
Jag glömde ju det viktigaste! Alice Hellberg kommer på kvällens årsmöte få ta emot ett stipendium av Gamla SIKare! Värt att hylla på alla sätt! :) |
Ikväll kör vi motions OL. Glöm inte egen SI pinne om du har. |
Noterar att man inte kan ha vanliga markfästet på klubbflaggan på lördag. Man kan skada en konstbevattningsanläggning som finns i gräsmattan. Jag kan försöka ta med ett s k kors som står uppe på gräset. |
Kvarglömt SIK pannband vid sekretariatet på kvällens Motions-OL ligger nu på hyllan mitt emot klädskåpet på MG (plan 1). |