Forum
TillbakaSportident-enheter Status 2022-juni - Vilka enheter fungerar? |
---|
Hej! Samtliga Sportident-enheter inkl. de sju SI-Master jag kunde hitta i Ursvik är synkade med korrekt tid och omprogrammerade efter City Cup-utlånet. Delad mapp med Bild och Lista: https://drive.google.com/drive/folders/1Z_wa96wNQskecQJGjahzy_qGc8s8IcL3?usp=sharing Bild med de kodsiffror som finns i nuläget. Samtliga enheter på bilden är kontrollerade, förutom de trasiga som ska till Sportident för reparation/batteribyte. Lista Excel/PDF med detaljerad batteristatus etc. 1. De stora gamla enheterna är listade först, de små röda nyare därefter och sist SI-Masterenheter. Grå resp. Cerise färg i kolumnen för kodsiffra. 2. Färgmarkeringar för Usage resp. Voltage: Blå färg innebär förhandsvarning och Gul färg innebär att enheterna behöver batteribyte relativt snart. De två färgerna motsvarar två nivåer/intervall för Användning (över 80% känns lite riskabelt) samt Batterispänning (bör helst vara över 3 Volt). De nyare röda kräver högre spänning än de gamla, varför det är "mer okej" att de stora gamla kan ha ca 2,80 V och fortfarande fungera bra ett tag till. 3. Har missat omprogrammering på fyra enheter. Det gäller de med med röd text i de högra kolumnerna. Bör förstås fixas. Notera även att vissa av enheterna har aldrig behövt batteribyte sedan 2007... Magnus MagnusA 8 jun 2022 |
Svar (3 st) |
---|
Låter bra Magnus, även om det är lite mycket detaljer för min del! Men jag tolkar det som att det kommer gå bra att köra LabyrintOrientering på Passa Vidare de kommande veckorna! De kommer behöva små enheter, typ 31-42, plus skrivare med batteri, under veckorna 24-26. Jag noterar att det är MOL i vecka 24 och 26, men det finns väl dubbel uppsättning så vi inte behöver lämna över enheterna de dagarna? |
Det är nog "detaljer" för alla målgrupper, och en förhoppningsvis skapligt långlivad sammanställning inför sommaren när färre av oss kommer att vara nära motionsgården och fler kommer att vara digitalt beroende av info. 1. En bild för enkel överblick. 2. En lista för detaljer som komplement till bilden. Merparten av informationen skulle kunna vara förbehållen IT-gruppen men det är "lite jobbigt" att specialsy listor som passar alla när det är ont om tid :-) 3. Listans viktigaste innehåll för er som gör banor är att kolla "Grå resp. Cerise färg i kolumnen för kodsiffra" 4. De fyra trasiga kontrollenheterna är inlämnade till Sportident för batteriservice (eller begravning). En var rätt illa åtgången, fysiskt-mekaniskt betraktat, typ blivit kastad med våld.. Slutligen, en upphittad röd enhet är återförd till motionsgården men den är inte synkad som övriga (den hade en gul post-it lapp på sig den 9 juni) |
1. Om Passa Vidare tar nr 31-42 (och Töm Check Start Mål) av de små behöver i första hand XTreme 14 juni (Töm Check Start Mål) och Motionsorientering 16 juni (vecka 24) anpassa sig och vecka 25 får Skogsskolan ta de enheter som de behöver. Observera även att både XTreme och MOL är i behov av alla SI-pinnar som går att uppbringa! Jag har inte fått nybeställda pinnar än. Motionsorientering vecka 26 den 30 juni är Solna OK:a arrangemang. - Svaret bör bli Ja, dubbel uppsättning finns. 2. Batteridriven skrivare? - Frågan behöver ett synkat svar från fler än mig. Jag föreslår att vi tar frågan via mail/telefon. Det finns ett par sådana här batteridrivna skrivare och jag behöver konsultera JanF för att kunna svara korrekt. |