Forum
TillbakaTeknikträning Torsdag 1 Sept på Extern karta - Upplands Väsby |
---|
Hej! Nu på Torsdag den 1 Sept. finns möjlighet att köra Teknikträning på Extern karta i Upplands Väsby. Övningen passar som vanligt alla som klarar orange nivå och uppåt. Vid osäkerhet stäm av med undertecknad (eller er ungdomsledare). Väsby OK (Banläggare Tobias Liljegren) är ansvarig för övningen denna vecka. Om övningen (från banläggaren): Parallellslalom OL på en karta utan stigar och vägar i skala 1:5000 med 4 meters ekvidistans. Parallellslalom-OL är precis vad det låter som; En tuff kamp mellan två löpare som startar samtidigt och tar sig fram på parallella slalombanor i skogen. Först i mål vinner. Så, para ihop er två & två och välj tillsammans en av de tre banorna/åken. Den ena löparen skall springa banan framlänges och den andra springer banan baklänges. Vid kontroll 5 väntar ni in varandra för en omstart. Om ni är jämnstarka så kommer ni att se varandra eller rentav krocka där sträckorna korsar varandra mellan varje kontroll. Kör så många banor/åk som ni vill eller orkar. Eftersom det finns tre banor/åk a’ 1,5 km som man kan springa både fram och baklänges så kan ni komma upp i drygt 9 km. Orange bana har vanlig karta med stigar och vägar. I övrigt samma upplägg på övningen som ovan. För den som inte vill köra tävlinglikt går det utmärkt att köra ensam i egen takt. Kontrollerna är markerade med Orange/Vit snitsel. Samling vid motionsgården kl 1720 för den som vill samåka. Obs passa tiden! Avresa kl 1725! Annars samling kl 1755 vid parkeringen vid VOK’s klubbstuga vid Runby skola på Lövstavägen i Upplands Väsby. Koordinater 59.522444, 17.882083 Anmäl i denna tråd vad för karta (med stig/utan stig), och hur många "åk" (1-6 st) ni vill köra senast Torsdag kl 16. Obs tiden! Medtag egen A4-plastficka. Anmäl också här ev skjutsbehov samt om ni har extra plats i bilen. Ungdomar som redan anmält behov av kartor/skjuts till ungdomsledare behöver inte anmäla detta här en gång till. Frågor: TRUNK (gm Fredrik J) 076-115 36 42 TRUNK (gm Fredrik J) 31 aug 2022 |
Svar (10 st) |
---|
Tar gärna 1 karta utan stig |
Jag vill vara med! En karta utan stigar tack, och alla 6 st tack! |
Tar gärna tre kartor utan stig. |
Kartor utan stig till mig, Stefano och Eleonora, 3 åk var! Tack! |
En karta till Botvid utan stigar, oklart för mig hur många som kan hinnas med. Botvid vill gärna ha skjuts från MG (jag ska vara vägledare på Motionsorienteringen) |
Tar gärna två kartor/banor utan stig. |
Tar gärna kartor utan stigar till mig, säg 3 åk. Jag skulle behöva sjuts från MG. //Manfred |
Egon vill ha karta utan stig, 3 åk Jag tar en karta utan stig. 2 åk Alve har anmält sig till sin ledare. Tack för att ni fixar roliga träningspass! |
Tre banor utan stig till mig, Alice och Noel och en bana med stig till Ida |
Önskat skjuts från MG: Linus, Folke, Gustav B, Manfred (Botvid har skjuts), 1-3 till ungdomar Bilar förbi MG: Tina, Thomas W och Peter |