Forum
SvaraNordcupen - 16 fantastiska år till ända? |
---|
När jag kom hem idag från Nordcupen slog det mig plötsligt att jag inte längre har några barn som ska springa Nordcupen! Det kanske inte låter så märkligt men när novemberlördagarna de senaste 16 åren (!) inneburit orienteringstävling för barnen i härligt höst/vinterväder så är det litet speciellt och vemodigt. Första vinsten (vi har konfererat med Astrid och vi tror att det var 2012) står i ett särskilt skimmer. Men Nordcupen-livet behöver ju inte vara slut bara för att de egna barnen växt ur formatet - kolla på våra fantastiska ledare som var med i dag; Bengt, Janne, Liselott och Magnus. De möter upp klubbens nybörjare, skuggar, hejar vid målgång, kollar på kartor och lyssnar på vägvalsanalyser och bommar och sedan sköter de hela prisutdelningen så att det verkligen går smidigt - applåder!! Cecilia Westström 2 dec 2023 |
Svar (4 st) |
---|
Nejdå Cecilia, Nordcupen behöver aldrig ta slut. Hoppas att få se dig på Nordcupstävlingar framöver som påhejare och pristutdelningsstöd. Inte vill du väl missa denna höjdpunkt! Detta var fjärde gången på raken som vi vann och femte gången totalt. Börjar bli en vana så jag glömde nästan bort att dela ut vandringspokalen. Första vinsten var 2011 och då stockade det sig i halsen och kom en tår när segrarnamnet skulle läsas upp. Jag har samlat en del statistik om Nordcupen och 2000 talet och jag vet att du Cecilia älskar siffror så någon dag ska jag sammanfatta och lägga upp för allmän beskådan. |
Jag håller med Bengt! Nordcupen är inte bara att ha barn på plats. Det är så mycket mer! Jag var med vid Nordcupen som junior 1976 och sedan har jag regelbundet varit på plats under årens lopp. Jag vill också se lite statistik! |
Statistik - yes! |
Lite statistik från i år: SIK hade 56 unika namn i startlistorna, varav 40 startade 3 gånger eller mer! Om någon behöver har jag listan. |