Forum
TillbakaStOF tältläger 1-2/6 - info |
---|
Hej! Det är 19 ungdomar från SIK anmälda till årets upplaga av StOFs tältläger, i år på Värmdö, Lillsveds folkhögskola, med Järla, Ravinen och Skogluffarna som arrangör. 5 föräldrar följer med - stort tack till er! Jag har skickat ut mail, men har inte mailadresser till alla, men jag tror att jag fått med minst en per familj. Inbjudan med all information, inklusive vägbeskrivning, finns på https://eventor.orientering.se/Documents/Event/99436/2/Inbjudan Incheckning och utlämning av klubbkuvert sker lördag från 10.00-ish, och teknikträningen är öppen 10-12. Jag har beställt kartor till ungdomar och vuxna till teknikträning (Det är alltså inte en sprinttävling som man anmäler sig själv till , som det varit något tidigare år, det står fel i vår klubbaktivitet), först på plats hämtar ut kartor och klubbkuvert. SIK har 7 tältplatser på 5x5 m, och om jag tolkar era anmälningar rätt så har vi fyra stora tält och tre små. Arrangörerna har gått ut med info om att det blivit ett väldigt tryck på tältplatserna, så vi försöker ställa våra tält tätt så att vi får plats på de sju platserna. Mitt förslag till fördelning finns i mailet, men ni får så klart gärna sortera om er på plats! Tre lag är anmälda till äventyrsstafetten - lag kommer under veckan (ska vara inlämnade senast 10.00 lördag). Det finns en sträcka där man ska vara simkunnig - Sofia tar med en luftmadrass som kan användas i vatten, se gärna om ni har fler till de andra två lagen. På söndag har vi tre HD16-lag anmälda och två HD14 - Joar och Julius kliver upp en klass och springer mellansträckor i HD14-lagen. Laguppställningar kommer även här under veckan (ska vara inlämnade senast 18.00 lördag), Mat är beställt till alla som skrivit att de ska ha mat (inklusive de tre som jag anmälde sent - arrangörerna har bekräftat att de fixat matpaket även till dem). Alice SP har skrivit i anmälan att hon skulle behöva skjuts ut till Värmdö på lördag morgon - skriv gärna nedan om ni har plats ut. Hoppas att ni får en riktigt härlig helg! /Anette Anette Dell'Orto 26 maj 2024 |
Svar (6 st) |
---|
Tack för fix, Annette! Någon som är intresserad av samåkning? Vi kan skjutsa dit och har då plats för ytterligare 2 personer. |
Jag hoppas att någon tar med minst en klubbflagga till lägret! Jag hoppas att ni får det riktigt kul och att vädret blir bra. |
Finns det några som har flytvästar som de skulle kunna ta med imorgon till tredjesträckan på äventyrsstafetten? Det finns ett obligatorium på flytväst i PM som jag ska messa arrangörerna och fråga om. Vi har tre lag - och vi har tyvärr inga flytvästar. |
Vi kan ta med tre flytvästar. |
Hej! Vi har tyvärr några återbud på grund av sjukdomar och skador, så vi drar ner antalet lag i äventyrsstafetten imorgon från 3 till 2. (Toppen med tre flytvästar ändå, Karolina, det kan vara flera löpare på den sträckan och det kan bli ändringar i lagen i sista minuten. Vi tar med två luftmadrasser att flyta på också.) I Sundbyberg Grön (1) springer: Sträcka 1 (Huller om buller, 2,1 km , orange): Sofia Sträcka 2 (1,3 km vit med micro-orientering): Alice SP, Saga, Joar Sträcka 3 (simsträcka, 1,6 km gul): Bodil Sträcka 4 (1,1 km vit, löparna ihopbundna): Nova, Lilly, Ida Sträcka 5 (2 km orange, spegel): Selma I Sundbyberg Vit (2) springer Sträcka 1 (Huller om buller, 2,1 km , orange): Ellen Sträcka 2 (1,3 km vit med micro-orientering): Betty, Irma, Julius Sträcka 3 (simsträcka, 1,6 km gul): Esther Sträcka 4 (1,1 km vit, löparna ihopbundna): Vera, Folke Sträcka 5 (2 km orange, spegel): Alice H Jag har anmält en löpare per sträcka nu ikväll, och kompletterar med dubbla och trippla löpare imorgon på plats (det gick inte att ändra antalet löpare per sträcka i eventor). |
Bra jobbat med lagen! Vi kommer ut runt kl 14 hela gänget Slars Paulsson så Alice behöver ingen skjuts ut. Ses imorg! |