Forum
TillbakaAktiviteter denna veckan 10/3 - 16/3 |
---|
Hej, Fint vårväder och bra start på vårens träningar under gångna veckan. Många på torsdagsträning och ett helt gäng ungdomar som varit på läger i Belkinge över helgen och idag söndag är det teknikträning med inriktning mot Ultra SM och natt SM. Jättebra årsmöte också med flera nyval och bästa nyheten att vår ordförande fortsätter!!!! Lite kallare väder denna veckan men massor av bra träningar. Anmäl dig till Upptaktsdag lördag vid Haninges stuga vid Rudan, helst senast måndag kväll. Övningar på förmiddag och eftermiddag och gemensam lunch däremellan. https://eventor.orientering.se/Activities/Show/22971 Denna vecka träningar och nu börjar träning på extern karta för dom som vill ha lite svårare övning. Veckans program Mån 10/3 19.00 Styrka Milot, ta med gummiband om ni har Tis 11/3 Löpträning från VitaVillan 18.15. Ons 12/3 SBN Final vid Ravinens stuga. Går att efteranmäla sig fortfarande idag. (verkar inte vara någon Luffarliga denna veckan) Tors 13/3 17.30 Teknikträning utomhus för alla grupper. Samling 17.30 VitaVillan för linjeorientering och lekar. Extern träning är medeldistans i Norra Törnskogen. Kommer blir mörkt så springs med nattlampa. Passar rutinerade från 14 och uppåt. Inbjudan och info kommer i egen tråd. Lör 15/3 Upptaktsdag för alla Haninges stuga. Anmäl helst senast måndag kväll. Sönd 16/3 STOF har 15-16 träff (Älvsjö) och 13-14 träff (Lidingö). Anmäl dig idag söndag 9e senast. Nästa vecka träningar och till helgen tävling i Södertälje. Anmäl också under veckan till Måsenstafetten (och Ultra-SM!). Nu kör vi! Bengt Bengt Svensson 9 mar, 10:29 |
Svar (4 st) |
---|
tillägg: Sön 16e så ordnar friidrottssektionen 2 sjöar runt och vi i Orientering har rabatt på startavgiften. Passa på och spring! |
MÅNDAG Styrka i Milot och vi drar igång kl 19 så kom lite innan. Som skrivits i annan tråd så har vi inte längre tillgång till redskapsburen så ta med egen matta om du önskar och gärna gummiband om du har. |
TISDAG Ikväll platta intervaller på banvallen, 5x2min och 2x5min. Samling VV 18.15 och sedan uppvärmning till Vargklyftan. |
Kvällens intervaller blir på banvallen. Grundträning någon vecka till innan vi går över på lite mer fart. 2x5 min + 5x2 min. 1 minuts vila genom hela passet. De två längre intervallerna blir tröskelfart medan 2 minuterna blir snabbare. Avfärd från Vita villan 18.15. 5 minuter senare vid vargklyftan. Vi ser till att bli ordentligt varma innan vi kör igång. |