Forum
TillbakaBaka till kommande tävlingar under maj |
---|
Hoppas ni har haft en fin påsk och är laddade för att arrangera tävlingar och läger med klubben under maj. Utöver Stockholm City Cup arrangerar vi i år Ungdomsserien och Sommarläger för ungdomarna där vi kommer att sälja fikabröd. Trivsel önskar hjälp med bakning till våra markor och planerar att sälja följande: Ungdomsserien 6/5: kladdkakor (6 st), bullar (30 st), långpannekakor (1 st) Sommarlägret, 17/5 & 18/5: bullar (60 st), långpannekakor (3 st), chokladbollar (100 st) SCC, 14/5, 21/5, 27/5: kladdkakor (15 st/tävling), bullar (60 st/tävling), långpannekakor (2 st/tävling). Vill ni bidra med någonting annat går det också bra (vanlig sockerkaka brukar dock inte sälja så bra). Vi har gjort plats i frysen i Vita villan så det finns möjlighet att lämna in bakverk redan nu i samband med träning. Det finns en lapp på frysskåpsdörren där ni drar ett streck för det som läggs in i frysen. Bra om ni även märker upp burkar/påsar med speciella ingredienser (eller om ni bakat t.ex. utan ägg, gluten, mjölk) och namn ifall vi har frågor om innehåll. Tacksamma för hjälp! Sissel Widehag 22 apr, 15:32 |
Svar (15 st) |
---|
Så välorganiserat! Kladdkakor har jag fått in stordrift på så jag gör ett par stycken per SCC |
Bakar 30-tal frallor (ost och ost/skinka) och tar med till SCC 14/5 och 21/5. Ev. även till SCC 27/5 |
Vi bakar 30 st bullar till 6/5. |
Hej! Jag fixar 2 kladdkakor till den SCC 21/5 och 2 kladdkakor till SCC 27/5 |
Vi fixar två kladdkakor per SCC-etapp |
Vi bakar 2 kladdkakor till SCC tävling1 resp 2 samt till ungdomsserien 6/5. |
Bomans bidrar med två kladdkakor per SCC. |
Hellbergs tar också med två kladdkakor per SCC-etapp. |
Jag tar med två kladdkakor per SCC-Etapp. |
Jag bakar 30 bullar till vardera SCC etapp /Anna-Clara |
Vi bakar ca 12 stora gluten och laktosfria muffins till varje SCC etapp. |
Har fått anmälan om 2 kladdkakor till Userien från Hugo i Grönlingarna! |
Vi bakar en långpannekaka till Ungdomsserien och SSC 1. |
Vi bakar 4 kladdkakor som vi lämnar i frysen vid Vita Villan så kan de användas när det behövs |
Stort tack till er alla som anmält att ni kan baka. Nu är det en långpannekaka (typ kärleksmums) till Ungdomsserien samt bullar till SCC som vi har stört behov av. |