Forum
TillbakaLedarutbildning |
---|
Denna fråga har redan skickats till Skogsskoleledarna per mail, men jag vänder mig också till andra som är intresserade: Framöver kommer vi behöva fler tränare/ledare i klubben, både för träningar och för Skogsskolan. Om man känner att det är något som är intressant så är det lämpligt att man går kursen BarnTränarUtbildning eller liknande. Upplägget för den är nu ändrat sedan tidigare år, och istället för en helgs internat är det istället en del självstudier/onlinekurs och därefter en dags praktisk kurs. Baskursen heter "det Moderna Ledarskapet" och är en självstudiekurs som avslutas med en 2-timmars digital träff med andra studenter. Denna är alltså obligatorisk innan man får gå den praktiska kursen. Den tycks gå lite då och då under året, medan den praktiska inte går så ofta. Så det gäller att vara förberedd när den praktiska annonseras! Man behöver inte vara någon stjärna på orientering (åtminstone inte för de yngre åldrarna) och vi ser gärna att även ledare inom andra "genrer" t ex styrelsemedlemmar och annat, förkovrar sig med åtminstone den teoretiska delen. Läs mer om Det Moderna Ledarskapet här: https://www.orientering.se/utbildning/utbildningsarkiv/det-moderna-ledarskapet/ Så, om ni känner att det skulle vara kul att vara ledare på någon nivå i klubben, hör av er till mig! Liselott Kihl 8 okt, 22:16 |
Svar (0 st) |
---|