Godkänn kakor
Vi använder oss av kakor (cookies) för att vår webbplats ska fungera bra för dig. De används även för webbanalys i syfte att hjälpa oss att förbättra våra tjänster.
Så använder vi cookies
| Extraträningar inför natt-SM 25/3, 1/4 resp 8/4 |
|---|
|
Hej! Vi har på önskemål fixat tre bonus träningar som vi tänker köra inför natt-SM på onsdagar (svår teknisk natt-ol). Passar även aspiranter för nattsträckor på 10-Mila. Övning 1 - Vid sjön Hoven (Onsdag 25/3 preliminärt samling kl 1830) Övning 2 - Mot Exerman-Hersby (Onsdag 1/4 preliminärt samling kl 1845) Övning 3 - Bogesund (Onsdag 8/4 preliminärt samling kl 2000) Exakta tider kan komma att justeras något. Banorna är svarta, 6.5-7km långa. Tanken är tävlingslik svår teknisk natt-OL med individuell start. Lös definition (men finns även på kartan). Endast 1 bana per tillfälle. Reflexsnitslar sitter redan ute. Efteranalys i Livelox. A4/1:10000 eller A3/1:7500. Anmälan i denna tråd för karta senast tisdagen (dagen före resp träning) kl 17. Övriga norrklubbar samt OLGY Rudbeck är också inbjudna till dessa tillfällena. MVH Fredrik J 076-115 36 42 TRUNK (gm Fredrik J) 20 mar, 15:52 |
| Svar (15 st) |
|---|
| Till dessa träningar är det en bit att åka. Vi får se till att samåka. Parkeringarna tar endast ca 10-bilar. |
|
Nattövning 1 Vid sjön Hoven Parkering: Vid Älgebyvägens slut, koordinater 59.623120, 18.368877, länk https://maps.app.goo.gl/K56taSfcwLHLDw196 där också samling inför träningen sker. Övning/Syfte: Svår teknisk nattövning framförallt för Natt-SM löpare och ev. de som tänker att de ska springa natt på 10-Mila. Här gäller det att inte släppa kartkontakten då det är klurigt att läsa in sig. Blandade korta och med lite längre sträckor med många riktningsförändringar. Området innehåller många sankmarker och bitvis är det rejält blött. Dagens tips: Kolla kompassen ofta!! Banor/Svårighet/Format/Skala: A-7.0km/Svart A4-1:10000 eller A3-1:7500. Tanken är individuell start. Möjlighet till lös definition, men finns också tryckt på kartan. Avstånd från Parkeringen till Start/Mål ca 500m. Kontrollmarkering: Orange reflexsnitsel vid alla kontrollpunkter. Startpunkt och mål är inte markerade med snitsel i terrängen. Träningen är upplagd i Livelox: Nattövning 1 Hoven för efteranalys. Lycka till! Ev frågor kontakta Fredrik Johansson SIK 076-115 36 42 |
| Jag, Bodil och Folke kommer på onsdag! |
| Kul, jag kommer gärna! |
| Hej! Kul! Jag kommer! |
| Kul! Om det går tar jag gärna kartan digitalt för är osäker på om jag kommer kunna köra. |
| Jag kommer också med och samåker gärna, antingen i någon annans bil eller i min bil. |
|
Nattövning 2 Mot Exerman-Hersby, Onsdag 1/4 kl 1945. Anmälan i denna tråd senast Tisdag 31/3 kl 17 för printad karta. Parkering: Längs Bromsebyvägen, se länk 59.548439, 18.299155 https://maps.app.goo.gl/r7aBfGJcn1MDihQG7 där också samling inför träningen. Samåk i möjligaste mån. Medtag egen plastficka och pannlampa. Vi ser gärna att löparna har med sig mobiltelefon i skogen ifall något händer. Övning/Syfte: Svår teknisk nattövning framförallt för Natt-SM löpare och ev. de som tänker att de ska springa natt på 10-Mila. Här gäller det att inte släppa kartkontakten då det är klurigt att läsa in sig. Blandade korta och med lite längre sträckor med många riktningsförändringar. Området längst i väster är nyligen gallrat och det är en del grenar och ris på marken. Dagens tips: Kolla kompassen ofta! Banor/Svårighet/Format/Skala: A-6.7km/Svart A4-1:10000 eller A3-1:7500. Tanken är individuell start. Möjlighet till lös definition, men finns också tryckt på kartan. Avstånd från Parkeringen till Start/Mål ca 300m. Kontrollmarkering: Orange reflexsnitsel vid alla kontrollpunkter. Startpunkt och mål är inte markerade med snitsel i terrängen. Träningen är upplagd i Livelox: Nattövning 2 mot Exerman-Hersby för efteranalys. Lycka till! Ev frågor kontakta Fredrik Johansson SIK 076-115 36 42 |
| Vi kommer på natträning 2, Onsdag 1/4. Ingrid, Bodil, Folke och jag. |
| Jag anmäler mig till natträning 2. 1:10000. Samåker gärna. |
| Jag springer jättegärna, men kör helst imorgon. Går det att få kartan som pdf på mejlen? |
| Sofia är gärna med på natträning 2 och springer 1:10000 |
|
Nattövning 3 Anmälan senast kl 17 i denna tråd Tisdag 7/4 för printad karta. Samling: Onsdag 8/4 kl 20. Längs Pålsundsvägen, se länk 59.415710, 18.234039 https://maps.app.goo.gl/4DWbagMmzWUBZ5wG6 Övning/Syfte: Svår teknisk nattövning framförallt för Natt-SM löpare och ev. de som tänker att de ska springa natt på 10-Mila. Här gäller det att inte släppa kartkontakten då det är klurigt att läsa in sig. Blandade korta och med lite längre sträckor med många riktningsförändringar. Dagens tips: Kolla kompassen ofta! Banor/Svårighet/Format/Skala: A-6.5km/Svart A4-1:10000 eller A3-1:7500. Tanken är individuell start. Möjlighet till lös definition, men finns också tryckt på kartan. Avstånd från Parkeringen till Start/Mål ca 300m. Kontrollmarkering: Gul reflexsnitsel vid alla kontrollpunkter samt vid startpunkten. Målet är inte markerat med snitsel i terrängen. Träningen är upplagd i Livelox: Nattövning 3 Bogesund för efteranalys. Lycka till! Ev frågor kontakta Fredrik Johansson SIK 076-115 36 4 |
| Jag anmäler mig till nattövning 3. 1:10 000. Tack! Samåker gärna. |
| Vi kommer 5xJohansson |
Vi använder oss av kakor (cookies) för att vår webbplats ska fungera bra för dig. De används även för webbanalys i syfte att hjälpa oss att förbättra våra tjänster.
Så använder vi cookies