Forum
TillbakaAktiviteter denna veckan (28/3 - 3/4) |
---|
Hej, Tack alla som fixade med Sumpnatta och grattis till fina resultat. Grattis också till fina resultat idag på Måsentstafetten, vinst till D14 (enbart 13 åringar) och andraplats till D12 (bara 11 åringar) och massor av andra bra lopp. Denna veckan träningar, Tiomilaläger och Järlas tävling på söndag. Passa också på och anmäl er till tävlingr helgen efter, framförallt Rånäskaveln. UK vill ha in intresseanmälan så snart som möjligt och givetvis att vi ska ha massor av lag med. Eftersom ändringar kan komma att ske med kort varsel önskar vi att ni håller er uppdaterade här via forumet. Mån 28 mars 19.00 Gympa Ängskolan, Tisd 29 mars Löpträning. Två grupper. Vi gör ett försök att återgå till elljusspåret. Samling 18.15 motionsgården Tors 31 mars Torsdagsträning. Träning annan karta - OL intervaller Skarpäng. Motionsgården 17.15 eller Skarpäng 17.30. Några grupper kör i Ursvik. Samling 17.30 Motionsgården. Kolla in din grupp vad som gäller (för äldre gäller Skarpäng). Fre 1 April Svartnatta Ärla IF 21.59 blir det demo av de nya Ultratouch-SI pinnarna vid motionsgården. Pinnen klarar upp till 75 meter från enhet och kan förbättra din tid på tävlingar med flera minuter enligt tester av det Lichtensteinska OL landslaget. Missa inte detta! 2-3 April, Tiomilaläger Örebro Sön 3 April Ormingemedeln, Järla arrangerar. ordinarie anmälan 27 mars. Viktigt denna veckan är fortsatt alla anmälningar. Nu är det (nästan) vår och säsongen har börjat på riktigt. Nästa vecka är det Grymnatta och Rånäskaveln. Nu kör vi bara på vår nya hemsida för alla nyheter och skvaller. Påminn era kompisar att läsa här för nyheter. Restriktionerna är borta men vi får fortsätta vara försiktiga och hålla avstånd. Kom ihåg tvätta händer och absolut inte träna om man känner sig sjuk. Nu kör vi! Bengt Svensson 27 mar 2022 |
Svar (21 st) |
---|
Denna vecka startar 2 nya grupper: Fart&Fläkt för 8-12 åringar som inte vill träna backe/intervaller. Samling tisdag kl 18.15 vid start/mål Ursviks IP. Grönlingarna för 8-10 åringar som inte börjat springa utan skugga. Samling torsdag kl 17.30 utanför Motionsgården. (och ännu nästa vecka startar också Skogskul för 6-7 åringar!) |
Måndag - missa inte gympan. Bengt är vikarie idag. |
Tisdag: samling motionsgården för backe&intervall grupperna och på ängen för fart&fläkt. Vi kan behöva vara flexibla beroende på isläge så var beredda på alla sorters underlag. |
Hej Hej, Vi anmälde wille i HD12 att haka på till Skarpäng på torsdag. Man skulle återkoppla om vi behövde skjuts. Vi behöver det till Wille, om det finns plats. dvs. Var fångar man upp det? Kommer det ett separat mail från tränarna eller ska vi gå dit och chansa? |
Är det någon träning i Skarpäng imorgon? Hittar ingen info om det någonstans. |
Torsdag - träning på annan karta OL-intervaller i Skarpäng (Rösjöbadets parkering, på Täby-sidan) Banor: Svart (utan stigar): 8,5 km / 7 km Violett: 8,5 km / 7 km Orange: 5 km / 3,5 km Alla banor passerar parkeringen på väg till sista intervallen. Avresa 17.15 från Ursvik Samling ca 17.30 i Skarpäng OBS!! Har du plats i bilen får du gärna komma förbi Ursvik så att fler får möjligheten att åka med. Support från föräldrar/vuxna med skjuts behövs. Anmäl här ASAP för karta (HD12 & HD14 har fått kallelser där ni svarat istället). |
Torsdag - Ursviks-träning Yngre grupper samt de som inte vill åka externt kan springa bana i Ursvik (tom HD14 har fått kallelser med information vad som gäller på torsdag) Samling 17.30 som vanligt vid Motionsgården. |
HD12-HD14 som anmält skjuts i kallelser ska få plats från Ursvik kl 17.15 Elis, William L, Alicia O, Evinda, Betty & Gustav |
Jag kommer(!) och tar en violett karta. |
En violett för mig |
Svart bana, tack. Jag åker direkt till träningen. |
Jag skrev på Irmas anmälan att jag ville ha en karta - gärna Violett (det skrev jag inte där) |
Jag kan skjutsa om det behövs. 4 platser! I så fall vill jag ha en karta också. Violett tack! Svara gärna om ni tror att skjuts behövs. Annars har jag andra planer! |
Hej, vi har 6st HD12-14 som får skjuts av Johan och mig och Tina. Sedan tillkommer HD15 - om det är några i den gruppen som behöver skjuts. Jag ser att du Janne har erbjudit att skjutsa. Jag tänker att du egentligen inte borde behöva. Det borde finnas platser i fler bilar som redan åker ut. A-C, Mark, Sissel, Ronny N är det någon av er som kan tänka er åka förbi MG kl 1710-1715 och stämma av hur läget är, och ev ta med några ungdomar ut? Skriv gärna en rad här så vi vet. Alla kommer få kartor. Ungdomar får gärna med A4 plastficka för 1:10000 Orange bana. Äldre upp tom HD40 på violett/Svart 1:10000 A4 dito,ännu äldre på violett/Svart 1:7500 A3 plastficka likaså. MVH Fredrik J |
Irma har haft nackspärr några dagar så det är oklart om vi kommer - vågar därför inte lova skjuts. |
Jag kan försöka svänga förbi och se om någon är vid Motiosngården. Kan bli lite sen dock! |
Vi avstår dagens träning. Finns alltså två kartor över om någon vill springa |
Vi avstår också dagens träning pga förkylningar (Alve, Egon o jag kommer alltså inte) |
Vi åker hela familjen och har bara en plats kvar i bilen. Är det lönt att vi åker förbi MG? |
Rånäs - skynda och anmäl intresse nu!!!! Vet att många är bortresta den helgen men lite fler lag skulle vi väl kunna ha |
Hej! Har någon hittat Williams blå påse med kompass/pinne i? Den är i blå mesh med en snodd. (Hemmasydd) Om någon har den så kan ni gärna hojta till! 0700802693 |