Forum
TillbakaAktiviteter denna veckan (11/4 - 18/4) |
---|
Hej, Ska det äntligen bli vår nu? Helgen bjöd på ett par intressanta upplevelser - Grymnatta i snöstorm och riktigt svårt och Rånäskaveln med en stärkande is-sjö passage mitt på banorna. Hoppas förhållanden var mer drägliga för er som sprang söderut. Stort grattis till D13-16 laget som vann Rånäskavlen idag (Alice, Bodil, Maja, Stella och Ingrid). HD12 hade också en imponerande andraplats på gång när både Attunda på första plats och SIK visade sig ha stämplat fel, ändå mycket fina lopp av vårt lag. Denna vecka påsklov så bara ett par träningar. Många tävlingar att springa till helgen så passa på och anmäl er idag. I programmet skriver jag bara upp stockholmstävlingarna men det finns fler att välja på om ni råkar befinna er ute i landet. Vi har ett gäng som har träningsläger i skåne och springer tävlingar där Eftersom ändringar kan komma att ske med kort varsel önskar vi att ni håller er uppdaterade här via forumet. Mån 11 april 19.00 Gympa Ängskolan (årets sista inomhus) Tisd 12 april Löpträning. Samling 18.15 motionsgården OBS. Skogskul och Fart&Fläkt har påsklov denna veckan. Ons 13 april för daglediga Luffarligan Gladökvarn Huddinge. Tors 14 april Ravinen natt, Hellasgården Lör 16 april Ravinen Lång, Älta Sön 17 april Attunda medel, Stäket. OBS, detta är UP tävling så hoppas många ungdomar vill vara med. Månd 18 april Järfälla Lång, Viksjö, brukets skidbacke Nästa vecka träningar igen och tävlingar i Tumba till helgen och natt SM i Östergötland. Restriktionerna är borta men vi får fortsätta vara försiktiga och hålla avstånd. Kom ihåg tvätta händer och absolut inte träna om man känner sig sjuk. Nu kör vi! Bengt Svensson 10 apr 2022 |
Svar (9 st) |
---|
Fortsätter att tjata om klubbflaggan! Just nu finns det två på plats i Motionsgården. Jag föreslår att en åker till Skåne och att en åker till Attundas tävling. Någon friivillig? |
Vi tar med en klubbflagga till Skåne. Kommer även ta med några kompasser och pinnar som reserv |
Jag kan ta med flaggan på Attunda medel |
Måndag - vi kör gympa inomhus idag. 1900 som vanligt. Ängskolan |
Stort TACK till Tina & Anna-Clara för hjälpen med klubbflaggorna. Känns tryggt att de är med. |
Tisdag - idag en grupp, blir elljusspår eller bågskytteberget (beror på vem som dyker upp). Samling 18.15 motionsgården. Fart&Fläkt och Skogskul har påsklov idag. |
Nästa veckoprogram kommer imorgon men tänk på att redan idag är det anmälningsstopp för många tävlingar nästa helg. UK ser gärna att intresserade tiomilalöpare kör Uppsalanatt på fredag kväll. I stockholm har TMOK dubbeltävling i Tumba , och i Uppsala har Thor och Linné tävlingar. |
Mälarhöjdens tävling går ca 30 minuter från Tumba, samma plats som Swedish League 2019 |
Söndagens tävling är UP |