Forum
TillbakaSundbybergs IK inbjuder till sprint-KM 2022, 11 juni i Sigtuna! |
---|
Sundbybergs IK inbjuder till sprint-KM 2022! Lördag 11:e juni 2022 i samband med Slottsprinten, Sigtuna. KM-klasser: H och D10, H och D12, H och D14, H och D16, H och D 17-20, H och D21, H och D40, H och D50, H och D60, H och D70 OBS! Vi har 10 års-klasser vid KM vilket innebär att alla som springer 35, 45 o s v måste ”gå upp” en klass för att vara med på vårt KM. Samling: Wenngarns slott, strax norr om Sigtuna. Banlängder: Svårighetsgradering enligt SOFTs tävlingsregler. Starttider: Första start klockan 10.00. < Max 500 meter till start >. Karta: Skala 1:4000, ekvidistans 2,5 m. Kartan reviderad 2021. Terrängbeskrivning: Lättlöpta områden i parkmiljö och villaområde med måttlig kupering. Stadsnära skog med inslag av tät vegetation kan förekomma. På de längre banorna finns inslag av skog. Anmäl dig via Eventor senast lördag 4/6. OBS! Kom ihåg att anmäl dig i rätt klass. Sprintstafett: Efter en trevlig fika i slottsmiljö, blir det sprintstafett (ej KM) med start klockan 13:30. Kul om många anmäler sig även till denna. ALLA kan och får vara med på KM, även mindre ”rutinerade” föräldrar/vuxna . Kontaktperson: Ulf Hansson 0709870176. Ring om du har frågor! Välkomna! Sundbybergs IK – Orientering Jan Kihl 2 jun 2022 |
Svar (8 st) |
---|
Kul! Bara ett förtydligande - om man i vanliga fall springer t.ex. D45 så behöver man på denna tävling anmäla sig i D40 för att vara med i vårt KM (om det nu är att "gå upp" eller "gå ner" :-) |
Jag tänkte även springa eftermiddagens sprintstafett och söker efter teamkompis. Nån som vill teama med mig? |
Hur många deltagare krävs för att det ska bli KM-klass? 2 eller 3? (Funderar över vilken klass Eleonora ska springa i) /Anette |
Det räcker med två startande per klass. |
Mellan KM och stafetten bjuds det på tårta!! Se till att hålla er i närheten av den gröna flaggan så att ni har välfyllda depåer till stafetten. |
I PM står det att Wenngarn ligger väster om Sigtuna, det skall vara norr om Sigtuna så när du kommer till rondellen i Sigtuna kör höger |
Har dessvärre tappat min teamkompis i stafetten och söker löpare! Någon intresserad? |
Eventuellt kan Tobias A. springa med dig. Vi kollar. |