Forum
TillbakaAktiviteter denna veckan (20/6 - 3/7) |
---|
Hej, Jättebra resultat på Jukola under helgen. Vi hade unga lag och med blandad rutin så resultaten är alldeles utmärkta under dom förhållandena. Urban har stått för lagledarskap under helgen och vi hoppas på en liten rapport. Nästa år går Jukola i Borgå (60km öst om Helsingfors) så alla förutsättningar för många lag i en kustnära terräng. Bered er alla på resor nästa år med Tiomila i Skellefteå, Jukola i Borgå och Oringen i Åre. Nu har ungdomarna många läger kommande veckor kommande veckor, men det finns några träningar att vara med på och kolla noga här på forumet för någon eventuell teknikträning med tanke på Oringen. 20-23/6 Skogsskola Ursvik . 20-23/6 HD14 läger med bas i Ursvik men resor till områden runt om i norra stockholm 26/6- 1/7 Riksläger Idre. 15st från SIK (nytt rekord tror jag) och 5st från Mälarö i vår egen grupp. sammanlagt 450 anmälda Men för oss andra lite sommarträningar. Tisdag 21 juni Löpträning, samling kl. 18.15 motionsgården. Tisdag 28 juni Löpträning, samling kl. 18.15 motionsgården. Torsdag 30 juni Motions OL Ursvik, start mellan 17 och 19. Inga ledare på plats denna veckan. 1-3/7 springer några klubbmedlemmar Sälen 3 dagars. anmäl senast 19/6. Alla ungdomar upp till och med 20 år - glöm inte att anmäla om du kan eller inte kan vara med på Ungdomens 10-mila (se egen tråd)! Ravinen trekvällars 4-6 Juli. Anmäl senast 27/6. Finns en del sommartävlingar (Gotland, Halland, Blekinge, Österlen). Kolla i Eventor om ni vill veta mer och anmäla er. Attunda har veckans bana under juni (kolla eventor) och Lidingö har veckans bana MTBO (kolla eventor). Sommarserien som söderklubbar har kört verkar dock inte genomföras i år. Nu kör vi Bengt Bengt 19 jun 2022 |
Svar (5 st) |
---|
Medan jag kommer ihåg det vill jag informera från Solna OK om deras motionsorientering 30/6. De planerar att erbjuda de "medelsvåra" banorna som en bana utan "alla" stigar. Det blir då en lite annorlunda teknikträning. Jag ska kolla igen om detta är fallet och återkomma med mer info. Det kan ju vara ett skäl att träna orienteringsteknik i Ursvik. |
ikväll tisdag löpträning, samling motionsgården 18.15. Vi anpassar oss efter vem som kommer, men bered er på långa intervaller. Bengt |
Ett tips till träning: Attunda OK kör sedvanlig veckans bana från Rösjön för den som vill ut i skogen. Man laddar ner kart-pdf från Eventor och printar och swishar en slant till AOK. |
Ikväll tis 28/6 blir det norska superintervaller på flack grusad varvbana i lummiga Ursvik. Bengt är borta, ungdomarna likaså, men jag kommer att hålla i det. Samling 1815 MG. Avlöp 1817. Uppvärmningssamling där man på 5kmspåret går över igelbäcken första gången. Passet ser ut som följer…. 10min uppvärmning 4x(4min(90%av max)+3min aktiv vila/löpning (50-70%av max)) på grusad varvbana 10min nedvärmning För den som inte pallar 4st, så går det förstås att avvika tidigare. Men intentionen är 4 st. Fredrik J 076-115 36 42 |
Hej, inga veckouppdateringar under sommaren men vi skriver inlägg här på forumet om något speciellt händer. Ikväll tisdag 5 juli kan man till exempel springa Ravinen trekvällars. Medeldistans. Finns direktbanor att springa. Läs mer på Eventor. Vi ses där!!! Bengt |