Forum
TillbakaSommarresultat 2022 |
---|
Startar en tråd där vi kan skriva lite om sommartävlingar och resultat. har läst lite resultat över helgen och det har gått bra på Gotand 2 dagars med många fina resultat framförallt Stella som vann båda dagarna och dubbelvinst i D14 just före Alice och Tina som också vann sammanlagt men även etappvinster för Maja och Anna. I Italien har syskonen Hellberg alla börjat starkt. Och så började veteran VM med sprintkval idag och imorgon finaler. I veckan som kommer Veteran VM och publiktävlingar och många SIKare på Gotland. Skriv gärna korta rapporter här på skvallret. Bengt Svensson 10 jul 2022 |
Svar (7 st) |
---|
Det blev precis klart att Rune vann VM-guld i sprint. |
grattis Rune!!!! Mycket imponerande |
Grattis Rune till en ny värdsmästartitel. Den gubben går inte av för hackor. |
Nu har vi klarat av medeldistans också. Rune missade i kvalet och hamnade i B-final. Där gick det dock så bra att han på lördag är i A-final på långdistans. Idag var en lysande comeback av Karolina, som efter lång skadefrånvaro, kom på fin sjundeplats i VM-finalen i D45. Stort GRATTIS. Vi andra har en del att förbättra inför hösten. Slut på meddelandet. |
Sommartips för alla som är i Stockholm eller lite norröver. Onsdag kväll 20/7 arrangerar OK Roslagen en stadssprint i Norrtälje. Bör helst anmäla sig redan ikväll. Perfekt förberedelse för er ungdomar som tänker vara med på Bagheerastafetten på Söndag 24/7 i Uppsala (SIK har just nu tre lag anmälda, laguppställningar är på gång). MVH Fredrik J |
Det har varit dåligt med nya kommentarer från Italien på de senaste dagarna. Nu är vi hemma igen efter vår resa i värmen. Efter medeldistansen så återstod bara final i långdistans. Rune som tog sig tillbaka i medaljläge blev tyvärr sjuk och kunde inte starta. Det florerade en hel del förkylningar bland de som reste med Per Nordahl. Karolina tog det lugnt för att spara knät för att kunna springa O-ringen. Övriga deltagare sprang i varsin B-final. Bäst av oss var Margareta som kom fin tvåa i B-finalen D70. Terrängen som vi sprang i på alla skogsdistanser var väldigt ovan för oss svenskar. Det var en skog full med negativ kupering och stora och små gropar. I groparna var det mjukt med massor med gamla löv, pinnar och grenar. Få stigar och inga sankmarker gjorde terrängen svår om man inte höll reda på var man var hela tiden. På de höjder som fanns var det ofta stenar eller stenrösen. Veteran-VM är en väldigt trevlig och social tävling där man träffar många andra med samma intresse från många delar av världen. 37 nationer på plats i Italien. Nästa år går tävlingarna i Slovakien och Kosice i augusti. |
Om det är någon som vill grotta ner sig i resultat, sträcktider, banor och allt om WMOC 2022 så kolla på denna länk. https://eventor.orienteering.org/Events/Show/7208 Där kan man bl a få se min jättebom på långdistansfinalen (B-final). M60B Long distans Jag var i rätt grop ca 10 minuter innan jag verkligen tog kontrollen men såg inte branten (kontrollen). Jag sprang och försökte läsa in mig men lyckades dåligt. Men jag ger mig sällan... Ha en fortsatt skön sommar! |