Forum
TillbakaAktiviteter denna veckan (5/9 - 11/9) |
---|
Hej, Fantastiskt roligt att få vara med i denna klubb. Imponerande resultat och värmade umgänge med världens trevligaste klubbkamrater idag på DM. Lite rörig tävling men alla SIKare behöll fokus och levererade toppresultat. Vinst i D14 (Sofia, Bodil, Stella och Alice) och andraplats i samma klass!!! Andra och tredjeplats i D12 för våra lag. Och flera imponerande fjärdeplatser i andra klasser. Stort grattis till alla löpare. På natt DM i fredags vann åter Alice och Rune, stort grattis. Viktiga tävlingar igen denna veckan. Till helgen USM i Stockholm, 6st löpare från SIK. Till helgen också lång SM i Dalarna (3 löpare från SIK). Vi kör träningar hela veckan och på tisdag viktigt möte om likvärdigt tävlande för Tiomila. Veckans aktiviteter Måndag 5 Sep 18.00 Gympa Ursviksskolans gård Tisdag 6 Sep Löpträning, Denna vecka Skogskul (samling ängen) och backe/intervall (samling motionsgården) kl. 18.15 19.00 extra sektionsmöte om likvärdigt tävlande för Tiomila Torsdag 8 Sep Teknikträning Ursvik Samling 17.30. Alla grupper kör i Ursvik, för HD14 och HD16 så kör vi igång Stjärnkampen. Finns även träning ifrån Kananbadet. Pdf kan skickas till dom som vill ha. Fredag 9 Sep USM sprint och publiktävling Högdalen. Kom och heja på SIK löpare och alla andra stockholsmlöpare. Lördag 10 sep USM lång Gålö och pubiktävling (anmälan idag söndag). SM läng kval, Bjursås. Söndag 11 sep USM stafett och publiktävling SM lång final, Bjursås. Nästa vecka SM medel och SM stafett i Mora, SM veteraner i Småland och BVSOK/Mälarö medel tävling på Ekerö. Nu kör vi Bengt Bengt 4 sep 2022 |
Svar (12 st) |
---|
Välkommen på vårt extra sektionsmöte på tisdag för att säga vad du tycker om framtidens Tiomila. Mötet smyger igång med lite fika för att när de flesta tränat klart börja vår diskussion. Jag hoppas på en lite kortare träning än vanligt så att alla hinner vara med på mötet innan läxor och sömn gäller. Till mötet kommer stora delar av styrelsen, Ingegerd (med insyn i utredningen och förslaget som finns), Thomas W (med insyn i Tiomilaföreningens styrelse). Jag hoppas att du vill vara med. Anmäl dig gärna i Eventor under klubbaktiviteter så fixas det fika till alla. Vi ses! |
Hej! Jag har en fråga om någon har något emot att jag har med vår hund Lexie till det extra sektionsmötet. Om det är ok kan jag deltaga, annars får jag ägna mig åt annan verksamhet. mvh / JanneL |
Måndagsstyrka kl 18 Hoppas vi ses på Ursviksskolans skolgård för lite styrka och smidighet. Ta med ett gummiband om du har och matta/liggunderlag om du önskar. |
På tisdagens extra sektionsmöte bjuder Trivsel på soppa/macka och kaffe med dopp. Viktigt att ni anmäler er så att det blir rätt mängd mat och fika. Vi ses på MG efter träningen!! |
Tisdagsträning Backe&intervall samling 18.15 motionsgården. Idag lite kortare träning för att man ska hinna till sektionsmötet. Det blir 70/20 på bågskytteberget. Skogskul samling 18.15 på ängen. |
Hej! Det har kommit (bra) önskemål om en TEAMS-länk till kvällens möte. Kopiera länken nedan! Tyvärr kan jag inte hitta vår "högtalarpuck" så om någon har en sån får den gärna komma till Ursvik ikväll. Ansluta till mötet på datorn eller mobilappen https://teams.microsoft.com/l/meetup-join/19%3ameeting_NjNlYmE1ZjAtMTYzMy00NmVjLTlkNDItNzUxYzI2ZTcwMmNh%40thread.v2/0?context=%7b%22Tid%22%3a%22eb6c54e3-73bc-46b5-badd-4e6480471d29%22%2c%22Oid%22%3a%229272a532-7267-4f37-a979-a6618659b128%22%7d |
Tisdag: ungdomar 13-16 får gärna komma 5 min tidigt till träningen. Ni kommer få ett uppdrag att fundera på under träningen. |
Torsdag: HD14 och HD16 kommer köra start på stjärnkampen, kommer bli blandning av snack och en del övning. Var beredd på båda. HD10 och HD12 har en orienteringsövning. Ta gärna med kompass. Samling 17.30 motionsgården |
Stort LYCKA TILL alla våra SM-löpare. (USM sprint har redan börjat...) En viktig del i vår verksamhet är att vi har medlemmar som springer SM eller liknande tävlingar. |
USM och SM håller på för fullt. Igår eftermiddag jättefina lopp i Högdalen på USM sprint av våra deltagare Ingrid, Maja, Manfred, Noel, Botvid och Egon. Bäst lyckades Noel med en mycket meriterande sjundeplats i H15, Botvid strax efter på 16e plats. Bengt |
Vid dagens tävling låg det ett fodral till ett tält (?) SIERRA Transit900 (225x80 cm). Den finns inom kort i Ursviks Motionsgård. |
Helena Pepa, jag har din klubbjacka som låg kvar bland överdrag efter publiktävlingen i Bjursås. |