Forum
TillbakaGlassträning Trettondag jul, fredag 6 januari 2023 - Inbjudan |
---|
Glassträning. Traditionen brukar vara som följer: 1. Träning med karta och tonvikt på hyfsat lättlöpt och lagom lång distans. 2. Fika/mat på Stockholms Pasta- och glasshus (Café Dazyr), Valhallavägen 155, efter avslutad träning för den som orkar. SAMLING TID / PLATS Frescatihallen Start efter kl 10:00. Vi siktar på gemensam start. Jag kommer att vara på plats med färdiga kartor. Parkering: Frescatihallen, Svante Arrhenius väg 4 P-avgift 22 kr per påbörjad timme som "Besökande". Exempel parkering mellan 10:00-12:30 https://en.parkopedia.se/parking/locations/svante_arrhenius_v%c3%a4g_114_18_stockholm_sverige_8138u6scdzq0bx0g09/?country=se&arriving=202301061000&leaving=202301061230 Aimo Park AB accepterar betalning via deras App (MobilPark) samt via Kort https://www.aimopark.se/sv-se/ https://www.aimopark.se/sv-se/om-aimo-park/mobilpark/ Rekommenderar att den som kör bil i god tid kollar upp aktuell info. Aimo:s hemsida är allt annat än lättanvänd, inte heller speciellt snabb (men dom uppgraderar hemsidan 5 januari!). Vägbeskrivning: https://www.google.com/maps/dir//Frescati+Sports+Center,+Svante+Arrhenius+v%C3%A4g+4,+114+18+Stockholm/@59.3604787,18.0459356,14.62z https://www.google.com/maps/dir//Frescatihallen,+Svante+Arrhenius+v%C3%A4g,+Stockholm/@59.366663,17.9873229,12z Ombyte inomhus inkl varmdusch 40 kr/pers, samma pris vuxen, ungdom. Betalas av var och en. KARTA Norra Djurgården mwd Lill-Janskogen, pappersutskrift, preliminär skala 1:10000, A4, Skarpnäcks OL, 2019/2020. Skala 1:7500 och eventuell A3-utskrift i mån av fungerade A3-skrivare. Eftersom banorna inte är påtänkta, dvs nu innan jul, försöker jag göra allt så "skalvänligt" som möjligt. Notera: Nyttjanderätten via Skarpnäcks OL avser utskrift på papper. Kartan kommer därför inte att finnas som öppen PDF eller uppladdad på Livelox. BANOR Banlängder ca 4, 6, 9, 12+ km. Orienteringsskärmar på den kortaste banan. Skärmarna kommer att hänga ute den 6 jan. Stämplingssystem "touch" (fritt samvete, inga stiftklämmor, inga SI-pinnar). ANMÄLAN Anmälan (i denna tråd på Forum-sidan) = Utskriven karta med färdig bana. Ange antal deltagare och vilken/vilka banor ni vill springa. Anmäl intresse nedan gärna senast onsdag 4 jan. Jag skriver ut kartor eftermiddag torsdag 5 jan. PS. Aktuellt väder veckan innan Trettondagen avgör vilka skor som är lämpliga. Jag kompletterar senare med närmare info när jag dragit banstråken, men som alltid är skor med metallpiggar en "säker" rekommendation. Väl mött och en tidig God Jul-hälsning till alla! Magnus MagnusA 21 dec 2022 |
Svar (25 st) |
---|
Äntligen!! Glassträning igen. Jag är med, 9km God Jul! Bengt |
6 km |
När vi är hemma vill vi inte missa den klassiska "glassträningen". Liselott vill ha en 6 km runda. Janne provar med 9 km. Ha en god fortsättning på det nya året. |
Vi önskar: 12 km- 2 st 9 km - 1 st 6 km - 3 st God fortsättning! |
Jag, Christian och Matilda är gärna med! 2st 6km och 1st 9km önskas God fortsättning! |
Vad kul! Vi önskar 1st 12km 2st 9km 2st 6km Folke, Ingrid, Emma, Fredrik och Bodil |
Kul! 1st 9 km Tack och God fortsättning |
Jag hänger gärna på, paxar 1 styck 12 km. |
Vi hakar på. 1 st 9 km 2 st 6 km 1 st 4 km |
Jag kommer också gärna! 4 km räcker för mig. |
Hej! Gärna två sexkilometers och en niokilometers till oss, tack! |
Jag springer gärna en 12 km. |
Vi kommer, Tuva, Maja, Nova och Ronny 2 st 9 km 2 st 6 km |
Jag kommer! En 6km blir bra |
2 st 6 km |
Jag skulle vilja ha 2st 6km till mig och mamma tack! |
9 km till mig, tack. |
Jag önskar 9 km tack. |
Två banor tack, en 9km och en 6km. |
God fortsättning! Två st 4 km och en 6 km till vår familj. Tack! |
Astrid och jag önskar en 9 km och en 6 km, tack! |
Jag byter gärna till en 6km om det går bra! |
Banlängder 4.4 km, 6.6 km, 9.0 km, 11.7km. Något längre för de kortare banorna än planerat, men å andra sidan ganska platt terräng. Det kom ju rätt mycket snö under sen onsdag kväll. Banorna är snälla. Ingen extrem skrålöpning eller branta partier utför. Förhoppningsvis inget halt underlag, även om det kan förekomma is under snön. Om jag räknat rätt är vi 47 st. 4 st 4 km, 24 st 6 km, inräknat att Tuva bytt bana från 9 till 6 km. 14 st 9 km 5 st 12 km Kontroller med nr 31-38 på kontrolldefinitionen har orangevita skärmar, dvs hela 4 km-banan. Övriga kontroller är utan skärmar. Alla banor följer samma stråk i början, ca 5 kontroller, därefter mer spridning. Banorna 9 och 12 km passerar Norrtäljevägen. Använd övergångställe/cykelbana för passage. Bana 12 passerar även Roslagsbanan vid Bergianska. Se upp för signal och bommar. Ni som tar bil, kolla P, det finns parkering relativt nära Frescatihallen. Ni som vill byta om/duscha i hallens omklädningsrum behöver 40 kr för detta. Vi samlas ute/inne beroende på väder. Oklart om alla nästan 50 får plats intill receptionen, det finns ju andra vanliga besökare som kör inomhusidrotter osv. Magnus |
Vi kommer tyvärr inte idag. Sjukdomar sätter käppar i hjulet. Hoppas ni får en härlig dag med mycket glass! |
Stort TACK till Magnus för årets glassträning. Årets träning blev lite annorlunda för Liselott och mig. Vi började med att åka till fel sporthall. Vi åkte mot KTH-hallen. På vägen dit ser vi Magnus cyklande "åt fel håll - tycker vi". Inga bilar utanför hallen kl. 09.50. "De kommer snart", vi betalar väl entré, "det kostar 30 kr - konstigt Magnus har sagt att det kostar 40 kr" fortfarande ingen riktig reaktion. På väg in i omklädningsrummen ca 10.00 "konstigt att ingen är här - vi får kolla på vårt forum". Vi är FEL! Vi får tillbaka våra entrépengar. sätter oss i bilen och åker till Frescatihallen. Väl framme väntar Magnus med våra kartor. Vi ger oss iväg och springer de första 5 kontrollerna tillsammans. Senare möter jag större delen av de som sprang 6 km varianten. Kul att se några klubbkamrater i skogen. Någon glass blev inte heller eftersom vi väntade besök så vi behövde åka hem direkt. Nästa år ska jag läsa alla instruktioner mer noga. Kul tradition är det varje fall! Många deltagare var det också. Kan det varit rekord? |