Forum
TillbakaTiomila |
---|
Hej, nu finns info upplagt om tidsschema och boende. https://www.sikorientering.se/sida/116865/10mila-2025-info Läs och studera noga. UK avvaktar resultat idag söndag och några svar från löpare som ännu saknas, men målet är att lagen kommer ut tidigt nästa vecka. Bengt Svensson 27 apr, 07:41 |
Svar (4 st) |
---|
Obs, sidan med info kräver inloggning till hemsidan (Ej Eventor). Hör av dig om du saknar inloggning så löser vi det. Mvh Johan A |
Dam-UK (jag och Anna F) har tagit ut tre lag och lagt ut dem på 10-mila-sidan som beskrivs ovan. Observera att det kan komma att bli ändringar! Lagen består av 15 snabba och säkra orienterare som är 19 år eller yngre samt tre starka 40-plussare. När vi tagit ut lagen har vi framförallt utgått från resultat på vårens tävlingar, både individuella och stafetter. Vi har bland annat tittat mycket på km-tider men eftersom inte alla löpare springer samma klass är det inte alltid exakt jämförbart. Vi har också valt att inte sätta personer på nattsträckor som absolut inte vill det och förhållit oss till löparnas styrkor och svagheter gällande löp- respektive orienteringsförmåga samt diverse skavanker. Det är ett pussel och krävs många avvägningar när man tar ut lag. Om någon har frågor gällande uttagningen får ni gärna höra av er till mig eller Anna så kan vi förklara hur vi tänkt. Vi återkommer gällande lag 4 men uppmanar de som inte är med i något av de tre första lagen men sugna på någon av de längsta och tuffaste sträckorna att hojta till. |
Tiomila - Herrlag Nu ligger herrlagen upplagda på lagsidan. jag skickar mail till samtliga under dagen så kan ni besvara att ni tagit emot meddelandet. Förutom namngivna löpare räknar jag med följande reserver som får hålla sig beredda: Egon, Henrik P, Krister F, Johan D, Jan K, Jan L, Bengt Herruttagningen var som vanligt svår, 5 återbud och lite skador gjorde det komplicerat på slutet. Tanken var att satsa ungt (alltså under 50 ;)) men vi fick kasta in lite rutin både i lag 1 och lag 2. Lag 1 har 5 juniorer varav tre 16 åringar. Det är dom tränat mest (förutom Jonatan) så då får dom också ta tungt ansvar. Övriga utttagna i lag 1 kommer mycket med på rutin och bra resultat under våren. Lite omkastning på slutet gör att Morgan får ta en betydligt längre sträcka än önskat. Lag 2 har som vanligt mycket rutin och en intressant start med Peter på första. Som vanligt ska alla stämpla rätt så att vi fortsätter att vara med i maratontabellen. Håll er nu friska och hela! jag ser fram emot helgen. Ikväll finns jag tillgänglig i VitaVillan från 17 fram till löpträningen för dom som har frågor eller bara vill snacka om sina sträckor. Bengt PS. Ungdomslagen är också på gång och kommer senare under dagen. |
Nu ligger ungdomslagen upplagda också (med startnummer). Roligt med 4 lag som alla ser mycket starka ut. Hoppas vi har många supportrar som kan följa på plats eller via websändningen. Laguttagning alltid svår med så oerhört duktiga löpare. Man kan flytta om och ändå får lika starka lag. Vi har dock fler tjejer än andra klubbar så några tjejer får en tuff förstasträcka mot alla killar. Sistasträckan är dock vikt för en tjej i år. I ungdomskaveln har vi tagit ut bästa möjliga lag så löpare på sträcka 3 kommer vara lite överkvalificerad i nästan alla lag. Jag tror också alla lag kommer vara med i hårda kamper ända in på målllinjen. Notera att SIC Air är påslaget på Tiomila. Viktigt att löpare i ungdomslagen har Air. Vi får hjälpas åt att låna ihop om det behövs (en SI pinne kan bara användas en gång i hela tävlingen). Håll er friska och så ses vi på lördag I Ungdomskaveln satsar vi på en lagledare per lag - jag föreslår Lag 1 Bengt, lag 2 Karolina, lag 3 Maria och lag 4 Tina. Gemensam samling för alla före tävlingen vid Topptältet och alla stannar och hejar på alla våra lag tills sista löpare i mål. Bengt PS. jag finns tillgänglig i VitaVillan ikväll mellan 17 och 18.15. |