Forum
TillbakaAktiviteter denna veckan 28/4 - 4/5 |
---|
Hej, Stort grattis till Astrid som fick en silvermedlaj på natt SM. I hårdast möjlig konkurrens höll hon kylan och orienterade fantastiskt fram till en andra plats. Det var många år sedan men nu kommer också SM medaljerna till SIK (USM medaljer har vi ju flera)!!! Vi hade 8 startande och mång fina lopp. Ett utmärkt mästerskap. Mycket bra resultat idag också på Stafettligan i Tullinge. Fina placeringar både för Dam och Herrlag i mycket hård konkurrens. Nu har vi en höjdarvecka framför oss med Swedish League tävlingar och Tiomila!!! Tiomilalagen kommer imorgon eller tisdag men redan nu kan du läsa på vår infosida. Skynda också och anmäl till Ungdomsserien tisdag 6 maj. Alla ungdomar från Grönlingar till 16åringar kan vara med. Anmäl också för funktionärssysslor (Ungdomsserien, SCC, Järvastadsloppet, Sommarlägret). Mycket att hjälpa till med för alla. Veckans program Mån 28/4 19.00 Styrka Milot. Tis 29/4 Löpträning från VitaVillan 18.15. Årsmöte 18.30 Sundbybergs IK. Många kommer premieras med stipendier. Tors 1/5 Många tävlingar, Swedish League i Linköping som många SIKare kommer åka till. Klemmingekampen Gnesta. Går fortfarande att efteranmäla sig. Ingen organiserad extern träning denna veckan, men det finns några övningar om man vill träna extra. Ingen ungdomsträning denna torsdag ,men passa på och anmäl er till Ungdomsserien 6 maj. Fre 2/5 Vadstenasprinten. Sprint i medeltida miljö. Man kan fortfarande efteranmäla sig. 3-4/5 Tiomila Finspång. Lag kommer i början av veckan. Läs mer på infosida om boende och resa. Finns även öppna banor för medföljande supportrar. Nästa vecka viktig tävlingsvecka med Medel SM och Stafett SM i Karlstad. Glöm inte anmälan till Roslagshelg för er som är kvar i Stockholm. Nu kör vi! Bengt Bengt Svensson 27 apr, 15:39 |
Svar (5 st) |
---|
Det var Alice och inte jag som tog medalj i fredags, stort grattis till henne! |
oops, det gick lite fort med redigeringen idag. Grattis Alice givetvis |
Om det är någon som har missat att anmäla sig till Stofs tältläger (ungdomar upp till 16 år) helgen 17-18/5 på Kärsön - hör av er till mig senast måndag kväll så kompletterar jag inbjudan och tälpusslet innan jag skickar in anmälan. (Eftersom det är vi själva är arrangörer så kan det finnas möjlighet att komplettera eller ändra anmälan även senare; men för att undvika extrajobb för de som planerar - försök återkomma senast måndag) /Anette, 070-6357656 |
God eftermiddag, Ikväll blir det styrka på Milot. Ta med gummiband och egen matta. Hoppas vi ses! |
Ikväll kan man välja mellan 70/20 på bågskytteberget eller formtoppande Moneghetti-intervaller på elljusspåret. Ses kl 18.15 vid vita villan eller 5 min senare vid vargklyftan. |