Forum
TillbakaNorrortsträning Ext kart V18 |
---|
Hej Denna vecka iom 1:a Maj och SL tävlingar/10-mila erbjuds endast digitala underlag för egen utskrift och träning i egen regi. Ansvarig klubb Attunda. Samling: Slutet av Båtsmansvägen, Vaxmora/Sollentuna (södra Törnskogen). Vid koordinater 59.46401, 17.94904 Parkering: Det finns några platser i slutet av vägen. Annars ut vägarna i bostadsområdet. Visa hänsyn till de boende. Träningen: 4 st slingor Violett (vanlig karta)/Svart endast brunbild och gult på ca 1,8-2,4 km/st vardera. Stort fokus på rätt utgång och få en ett skönt flyt. Orange: 3 st slingor på ca 1,8-2,4 km/st. Ta gärna en paus efter varje slinga och utvärdera. - Vad gjorde jag bra? Varför? - Gjorde jag något mindre bra? Varför - Vad kan jag göra bättre nästa slinga? Kontroller: Små skärmar 15x15 cm Skriv i denna tråd om ni vill ut och träna, jag skickar länk till alla underlag+PM. MVH Fredrik J 076-115 36 42 TRUNK (gm Fredrik J) 28 apr, 20:30 |
Svar (8 st) |
---|
Tar gärna alla tre varianterna per mail. |
@Johan, du ska ha fått underlag på mail. |
Tar gärna ett kartpaket på mejl |
Det står inget om utskriftsformat. Jag mätte grovt i google earth och får det till att Orange är skapad som A4/1:7500. Violett (vanlig karta) och svart (brun&gulbild) är skapade som A4/1:10000. Detta innebär att för violett&svart behöver man förstora dessa 133.333% (=10/7.5) för att på en A3 få skalan 1:7500. Om man gör fel och väljer anpassa till utskriftsformatet blir den 141.414% större (=420/297 sidornas förhållande) eller i skala 1:7071 ist. @Ronny, du ska ha fått underlagen på SMS. |
Jag tar gärna också kartorna. Tack! |
Hej, familjen Lindh tar gärna ett paket. Kan skickas till Janne eller mig. |
Jag tar också gärna kartorna. Tackar! |
@Janne L/Åsa L, Jajja, Sven. Ni ska alla ha underlag på SMS nu. |