Forum
TillbakaO-Ringen Jönköping |
---|
Nu drar O-ringen i Jönköping igång! Första etappen är på måndag, men redan i morgon är det ungdomsstafett i samband med invigningen – kom och heja! Det är 80 anmälda från SIK och de två största klasserna är D16 och D14 med sex löpare i vardera klassen. Vi har flera löpare som kommer att vara med och kämpa i toppen på sina klasser – kanske får vi applådera vid prisutdelningen någon kväll?!? Samtidigt är det upplagt för flera klubbinterna fajter… Många av oss har valt att bo på O-Ringencampingen och Sumpan har sina tältplatser tillsammans med övriga klubbar från Stockholm. Varje etapp samlas vi vid den gröna SIK-flaggan på arenan. För er som deltar för första gången – bered er på att man får leta ett tag för det är många klubbflaggor som vajar i vinden. Efter varje etapp har vi i klubben gemensamt fika kl. 20.00 någonstans i mitten av våra tältplatser. Alla tar med sitt eget fika och något att sitta på. Dagens karta är också bra att ta med för naturligtvis blir den en och annan diskussion om dagens bommar alternativt lyckade vägval. Den person som gjort dagens festligaste bom/tokigaste misstag/hedervärda insats tilldelas den vackra gröna mössan som man får äran att bära till nästa fika och då dela ut till någon ny bärare. På onsdagen är det vilo-/aktivitetsdag, då är det läge för att se sig om i Småland eller bara ta igen sig. På kvällen är det elitsprint i centrala Jönköping och då hoppas vi att många är med och hejar fram våra grönklädda löpare. På etapp 4 är det dags för en av årets viktigaste tävlingar – SIK:s spurt-KM - snabbast från sista kontroll till mål! Då gäller det att ta det lugnt i skogen så man har krafter kvar, ofta är det ganska långa upplopp. Klassindelningen är föremål för heta diskussioner varje år, hur den blir i år avslöjas närmare tävlingsdagen. Jag hoppas vi får en riktigt härlig vecka tillsammans! Slå en signal till mig om det är något du undrar över så ska jag försöka hjälpa till 070-694 4640 Cecilia 19 jul, 11:45 |
Svar (6 st) |
---|
Etapp 1 har vi tidiga satt oss vid ad-fållan, där alla fållor börjar. |
Lycka till idag. Håll i kompassen, ta några sekunder extra vid varje vägval och kolla kodsiffran varje gång. |
På torsdagens etapp avgörs Spurt-KM! Klasserna är HD -14 HD 15-44 HD 45-64 HD 65- Messa ditt resultat till mig senast kl. 16 torsdag, gärna en bild från dina sträcktider du fick vid målgång. Prisutdelning vid fikat på kvällen vid SIK:s tältplats på campingen. Hälsningar Cecilia 070-694 4640 |
Vi har satt oss vid denseln nära kiosk 2 på SD-fållan sidan av upploppet. Flaggan verkar vi inte få sätta upp i gräset. |
Vi har fått vår etappsegrare |
Stort GRATTIS till etappsegern, Ellen! |