Forum
TillbakaBaka till tävlingarna 23-24 augusti |
---|
Vi organiserar tävlingar 23-24 augusti och behöver hembakat att sälja i markan. För vardera dagen önskas följande (totalt alltså dubbla mängden): 15 kladdkakor 2 långpannekakor (kärleksmums eller liknande) 45 bullar Bakverken kan lämnas på plats på tävlingsdagarna, innan enligt separat ök eller läggas i frysen i vita villan (skriv i så fall att de är tänkta till tävlingarna). Ange nedan vad ni kan baka Sissel 13 aug, 10:34 |
Svar (18 st) |
---|
Glömde skriva att vi INTE vill att ni skär upp bitar av kakorna utan att ni lämnar i så stora bitar som möjligt. Ni kan lämna i en plåt med namn skrivet på maskerings-/frystejp under |
Familjen Hellberg kan baka fyra kladdkakor. Tar med ut till tävlingen på lördagen. |
Vi kan baka två kladdkakor som vi tar med till tävlingen |
Vi bakar två kladdkakor som vi tar med ut |
Jag kan baka två kladdkakor som jag tar med på söndagen |
Adam och jag bakar 2 kladdkakor. Tar med dem till tävlingen på lördag (eller söndag om det passar bättre?) |
Vi bakar en plåt kärleksmums till lördag |
Vi bakar två kladdkakor |
Jag bakar två kladdkakor |
Jag bakar bullar o tar med ut på lördag |
Vi kan baka 1 plåt kärleksmums |
Vi bakar en plåt kärleksmums och tar med ut på lördag. |
Vi behöver ytterligare kladdkakor och en långpannekaka. Om någon hellre bakar något annat går det också bra (helst inte sockerkaka för det brukar inte sälja så bra). Ni som kommer på lördag får gärna ta med allt då. |
Vi fixar 2 kladdkakor. |
Vi kan också ta med 2st kladdkakor |
Jag bakar en långpannekaka, tar med på lördag. |
Fyra kladdkakor just klara! |
Stort tack till alla er som bakade! |