Forum
Tillbaka25manna status |
---|
Hej, Nu finns en lista på anmälda löpare (och återbud) på hemsidan på dokumenten för 25manna 2025. Till detta kommer ett antal som jag just nu har frågor ute till (ni vet vilka ni är): Kolla att listan stämmer så att inget namn är glömt eller någon annan felaktighet. Listan är bara presenterad i åldersgrupper och inget om sträckfördelning. Just nu har vi ca 100 namn men fördelningen i åldrar och svårighetsgrad stämmer inte riktigt så det några av er står som reserver. Planen är att presentera preliminära lag tisdag eller onsdag nästa vecka. Sedan blir det ju alltid en del omskyfflingar under veckans gång före tävlingen. Nästa vecka kommer också mer info om tältplatser och samlingstider och annat praktiskt. Vi har ingen organiserad servering men baka gärna något gott och ta med och bjud era klubbkamrater. UK gm Bengt Bengt Svensson 2 okt, 14:28 |
Svar (10 st) |
---|
Lyckas inte hitta den lista du hänvisar till. Kan du skicka länk eller mer detaljerade instruktioner kring var den finns? |
I vänster marginalen under rubriken För medlemmar finns en låst sida kring 25-manna 2025. |
Kuriosa: En av årets banläggare, Krister Gumaelius, har lagt banor vid 25-manna en gång tidigare. Det var för 40 år sedan i samband med 25-manna 1985 i Ursviksskogen arrangerad av Sundbybergs IK. |
Nu ligger lagen uppe som läget är tisdag kväll. Det kommer bli ändringar, t ex viss inbördes ordningar behöver justeras och kanske några sträckbyten inom lagen. Räkna med uppdatering kanske imorgon och definitivt torsdag. Jag skriver mer om reserver och annat senare ikväll. Nu är det löpträning Bengt |
Sundbybergs IK har nummer 248, 249, 250 och 251 på våra nummerlappar! Vi har också fått fina vindskyddsplatser. Nr 205, 206 och 207 alldeles intill målfållan. |
Stämmer Janne och en annan av banläggarna springer i lag tre. Minns att det var ett helsike att få till gafflingen på parallellsträckorna med kartorna på den tiden med dåtidens datorstöd, vi fick lägga ut alla lags kartor i tror jag ett parkeringshus för att se att allt blev rätt haha |
Mer historik: Den tredje banläggaren var min bror, Lasse. I mitten på 1980-talet kämpade vissa av oss hårt för att bevara Ursviksskogen grön och fin. Vi gjorde ett upprop i samband med 25-manna den 12 oktober 1985 signerat Krister Gumaelius. "I rasande kamp på stig och i skog genom marker med minne och anor ett budskap vi för: nu får det va nog - Bygg ej sönder vår skog, våra banor - ett andningshål älskat och brukat som få. En maning till alla - låt skogen få stå!" Uppmaning gäller fortfarande så här 40 år senare! |
Hej, status fredag 12.00 Två återbud idag tidig morgon så en del ändringar Flera ändringar i lag 4 - Marita in till str 4, Tobias Abrahamsson in på sträcka 5, Liselott till sträcka 6 och Åsa till sträcka 7. lag 3 - Cecilia till sträcka 7 Lag 1 - ändrad löpordning på sträcka 7 Laguppställningar finns på Eventor också om ni vill få en bättre överblick. Jag ska på konsert ikväll så telefonen stängs av 18.00, efter det är det bara att hålla sig frisk!!! ;) Kom ihåg kompass, pinne (vi har några extra), säkerhetsnålar. Kom i tid, om inte annat för att hålla lagledarna lugna. Det finns en Löparchatgrupp på WhatsApp. Vill inte lämna länk här men vi skickar ut en mail med länken eller så kommer det finns en QR kod att skanna vid vindskydden imorgon. Vi ses imorgon Bengt |
Har ni extra kompasser hemma som ni inte använder längre? https://www.25manna.se/kompassinsamlingen-fortsatter-under-25manna/ |
Mycket som var bra och trevligt idag vid 25-manna 2025. Förstalagets placering 48 är en tangering av vårt bästa i "modern tid" (som Jajja säger). Även vårt andralag som kom 129 är en tangering av fjolårets placering som är det bästa på länge. 99 av 100 löpare godkända och i mål är mycket bra. Men roligast är nog alla positiva och glada miner när ni springer orientering med Sundbybergs IK. Stort TACK för att ni vill. Stort TACK till Bengt som gör ett enormt arbete med att samla ihop alla lag inför tävlingen. Uppgång mitt i natten för att förbereda, kvar hela dagen för att till sist avsluta med att springa sträcka 23 i omstart. Imponerande och väldigt uppskattat! Frågan är om 2001 är vårt "bästa" klubbår. Tullinge flygfält - Leksands OK vinner. Sundbybergs IK har fyra lag (av 342 startande) och placerar sig 60, 139, 264 och 268 med sina lag. Tack för idag! God natt! |