Forum
Tillbaka| Aktiviteter denna veckan 8/12 - 14/12 |
|---|
|
Hej, Mörka vinterkvällar men många som tränar på bra. Nu blir det en intensiv vecka före jul så läs programmet noga och se till att anmäla er. Tisdag 9 dec Tårt KM. först enkel övning och sedan tävlande i bästa tårtan och prisutdelning för årets alla KM!!!!. Planera nu och genomför just din speciella tårtkreation! Och alla som bara vill vara med och äta tårta, prisutdelning och kanske springa, hoppa in och anmäl i tråden senast söndag kväll. Rogaine 14 dec (med pepparkakor och glögg) vid Enebybergs IP. Anmäl via Eventor senast torsdag kväll. Man kan genomföra på ett sätt som passar, från lugn promenad till tufft långpass på två timmar. Veckans program Mån 8/12 19.00, Styrka, inomhus i milot. Ta med matta och gummiband om ni har. Tis 9/12 Tårt KM, samling VitaVillan 18.00 (OBS tiden!) för övning (med pannlampa). Därefter tårt KM, prisutdelningar och snack i en lokal i Milot. Prisutdelning för alla KM, tjuren och SM tävlingar, Vi ses där!! Anmäl dig senast söndag. Ons 10/12 M Tiger Stockholm ByNIght i Södertälje. Efteranmäl senast söndag . För daglediga Luffarligan från Södertörns stuga på Farstanäset, start mellan 10 och 12 Tors 11/12 Löpning med pannlampa. Vi kör löpning på naturpasskontroller från VitaVillan 17.30. Sön 14/12 Rogaine Enebybergs IP. Samling 10.00 och start 10.15. Anmäl via eventor senast torsdag kväll (fredag sätter jag ut kontroller och trycker kartor). Hemvändarpass! Det blir glögg och pepparkakor efter löpningen. För alla satsande juniorer finns det upplagd aktivitet för att anmäla intresse till värdetävlingar 2026. Fyll i nu! Kolla in Tinas inlägg om Ullmax (senast 9 dec)! Nu kör vi! Bengt 7 dec, 09:11 |
| Svar (10 st) |
|---|
| På Tårt-KM kommer ALLA som sprungit USM (någon distans) och junior-SM (någon distans) att uppvaktas med priser av olika modell. Jag hoppas att ni alla hänger på! |
|
Tårt KM ta med din SI pinne!!! |
| och pannlampa |
|
MÅNDAG kl 19, Milot Kom å förbered kroppen för övrig träning med Styrka, balans å rörlighet. Ta med gummiband om du har å matta om du önskar. |
| TORSDAG 1730 VV- Distans i skog på NPkontroller m pannlampa. Ta gärna m en liten ryggsäck för vi passar på att hjälpa Johan B m inplock av årets NP. |
|
lite att tänka på idag - anmäl för Rogaine senast ikväll - Anmälan till Stockholm Indoor öppnar på lördag respektives söndag för etapp 1 och 2, 7-8 feb. Det kan bli svårt att få attraktiva starttider så skynda och anmäl (om inte Eventor kraschar, som nog är en stor risk). - missa inte kvällens träning (tack Fredrik för att du påminde) |
| Och tack för hjälpen med inplock av årets Naturpasskontroller! |
|
SÖNDAG ROGAINE Om du som ungdom söker en grupp att springa med (istället för att köra med förälder eller satsa själv mot ett toppresultat) så hör av dig till mig före kartutdelning eller ikväll så ska jag se om jag kan hitta lämplig grupp. Är det så att ni som ungdomar redan grupperat er och bestämt lämplig nivå så hör av er så kan jag kanske hitta fler lämpliga kandidater till er grupp. vi ses imorgon! Bengt |
|
Tack Bengt för ett fint o roligt arrangemang i dag! Man blir så tacksam att någon lägger banor, sätter ut kontroller, håller koll på tider och poäng och tar in kontroller för att jag och flera ska få springa runt och roa oss :) Jag hade för övrigt en av mina sämre dagar - tog Botvids karta och stoppade ner den i min ryggsäck innan start (han fick min och så småningom hittade jag kartan i ryggsäcken) - stannade för kiss- och avklädningspaus mellan två kontroller och därefter lyckades jag tappa bort mina två medspringare Randi och Liselott som stod och väntade på mig på en stig, alltmedan jag försökte höja farten för att hinna ifatt dem via ett annat vägval. Efter en kvart lyckades de mha av telefon lokalisera mig... - tappa min kartglasögon någonstans i skogen - glömma min väska i Randis bil på hemvägen Med andra ord: lägg inte din karta i närheten av mig; låt mig inte springa själv i skogen och se till att jag har med mig mina pinaler när jag ska hem... |
|
haha, låter som en tuff dag. Men ni såg alla glada ut när ni kom i mål! Kanske en kurs i mindfulness i julklapp? Kanske tillsammans med din man? har svårigheter att tyda mina blöta anteckningar men resultat kommer....... God Rogaine-Jul |